Založ si blog

Chcem objať . . .

Ako dieťa som nikdy nebola rodičmi rozmaznávaná objatiami. Nikdy mi nechýbali. Možno som pôsobila dojmom chladnej princeznej, no ak niečo nepoznáte, ani vám to nechýba a teda neviete, ani o čo prichádzate. Mnohé moje kamarátky sa objímali navzájom s rodičmi, medzi sebou a mne to bolo akési divné. Nechápala som, čo je na tom také úžasné…
Až kým som nestretla svoju prvú lásku a neskôr svojho manžela. Prvý krát som pocítila úžasnú silu objatia, spolupatričnosti a samozrejme aj lásky. Pocit, keď je vám mäkko na srdci a cítite sa blažene. Pocit, že aj tie najväčšie problémy viete zdolať, keď vás má niekto rád. Že ten najlepší liek na problémy možno celého sveta sa skrýva v obyčajnom objatí.

Dnes, keď som už dospelá a vyrástla som z chladnej princeznej na mamu a manželku, objímam svojich blízkych tak často ako sa len dá. Možno som niekedy už trápna, hlavne pre pubertálne dcéry, keď ich chcem objať, no nedá mi to. Už viem, aké je objatie krásne a ako hreje, ako dokáže rozptýliť aj tie najväčšie obavy, ako dokáže pohladiť vašu dušu a srdce. Veď nenadarmo sa vraví, že objatie je liek na všetky problémy. Dôkazom mi bola minule moja najstaršia dcéra, ktorú sme prvýkrát vyprevadili z domu na internát. Pred odchodom z budovy internátu sme ju s manželom chceli objať a vybozkávať na rozlúčku a podporiť ju tak v novom začiatku jej stredoškolského života, no dcéra nás odbila a len tak vzdušnou pusou sa s nami s veľkým chichotom rozlúčila. Fíha, pomysleli sme si s manželom, asi to zvládne sama ľavou zadnou, keď už nepotrebuje ani objať a načerpať sily od nás. Asi je už pripravená na prvé skúšky odlúčenia od rodičov.
Prvý deň jej nového stredoškolského života bol ok, plný nových informácií a ľudí,aj druhý ako tak, v stredu sa však už u dcéry dostavili prvé absťáky vyhostenia z domu a začala uvažovať o prestupe na inú školu, kde by nemusela bývať na internáte. A tak to pokračovalo až do piatka. Každý deň srdcervúci nárek do telefónu, že ona tam neostane. V piatok, keď zmeškala 2 autobusy a konečne dorazila po prvom týždni domov, hodila tašku a hneď nás všetkých vystískala. V očiach jej blyšťali slzy ako hrachy a vôbec nemyslela na to, že je už veľká na objatia. Schúlila sa mi do náručia a opäť bola tým mojím malým dievčatkom. Už neposiela vzdušné pusy. Tie nenahradia skutočné objatie. Už to zistila …

Kiež by nás mal vždy kto objať, aby nám bolo teplo na duši. Prajem vám všetkým tie najkrajšie a najláskavejšie objatia!

Adventný kalendár 2020 – Mama

15.12.2020

Otváram dvierka na kalendári a čakám na zázrak. Každý deň príbeh, láska, smútok, život sa zmestí doň na 24-krát… Sedela na železničnej stanici a pozorovala motýle. Mala ich rada. A najradšej, keď ich naháňala na lúke medzi poľnými kvetmi. Chcela ísť domov za mamou, no pani pri okienku jej nechcela predať lístok. Vraj do Kapušian odtiaľto nechodia. Musí sa najprv [...]

Adventný kalendár 2020 – Bosorky

13.12.2020

Otváram dvierka na kalendári a čakám na zázrak. Každý deň príbeh, láska, smútok, život sa zmestí doň na 24-krát… V minulosti viac ako teraz ľudia verili rôznym poverám a príbehom, a počas zimných večerov si ich rozprávali pri páračkách. Dnes sa len nad niektorými pousmejeme a už im neveríme ako kedysi. Ale, čo ak je v niektorých príbehoch ešte aj dnes kus [...]

Adventný kalendár 2020 – Vianočné Bratwurst

11.12.2020

Otváram dvierka na kalendári a čakám na zázrak. Každý deň príbeh, láska, smútok, život sa zmestí doň na 24-krát… Keď som odchádzala pracovať do Rakúska ako opatrovateľka v septembri 2014, presviedčala som samu seba aj moju rodinu, že robím v danej situácii to najlepšie rozhodnutie, aké som mohla spraviť. Plánovali sme sa osamostatniť od rodičov a kúpiť si [...]

Islamský štát, islamisti

Islamský štát zaútočil na provládnych bojovníkov v Sýrii, zabili 28 vojakov

19.04.2024 11:05

Pri druhom útoku blízko Búkamálu pri hraniciach s Irakom zomrelo ďalších šesť sýrskych vojakov a dvaja boli unesení.

OSN / Organizácia spojených národov /

USA vetovali palestínsku žiadosť o plné členstvo v OSN. Agresívna politika, zúri Abbás

19.04.2024 10:38

Palestínska samospráva vo štvrtok odsúdila Spojené štáty za vetovanie palestínskej žiadosti o plné členstvo v OSN a označila to za "agresiu", ktorá tlačí Blízky východ k "priepasti".

Spišský hrad

Oprava Spišského hradu sa tak skoro nezačne. Šimkovičová nariadila zopakovať súťaž

19.04.2024 10:30

Úspešný uchádzač vraj neposkytol v zákonnej lehote riadnu súčinnosť a požadované dokumenty.

strategický bombardér Tu-22M3m pád ruského lietadla, vojna na Ukrajine

VIDEO: Zostrelili sme Rusom strategický nadzvukový bombardér, hlási Ukrajina. Moskva priznala stratu

19.04.2024 10:20

Podľa ukrajinskej vojenskej rozviedky (HUR) bol bombardér zostrelený v oblasti 300 kilometrov od Ukrajiny.

emavik

Medzi prvým a posledným nádychom chcem žiť naplno!

Štatistiky blogu

Počet článkov: 60
Celková čítanosť: 97568x
Priemerná čítanosť článkov: 1626x

Autor blogu